Ćwiczenia w domu – jak poprawić swoją formę?

Pandemia koronawirusa spowodowała ponowne zamknięcie siłowni, basenów i klubów fitness. Jest to przykra wiadomość dla osób trenujących siłowo, jak i również będących na redukcji. Wiele osób z powodu zamknięcia branży fitness całkowicie zrezygnowała z ćwiczeń. Brak aktywności fizycznej wpływa niekorzystanie nasze na zdrowie, obniża odporność, a nasze ciało jest bardziej podatne na kontuzje. Wbrew pozorom wcale nie potrzebujemy siłowni czy basenu, aby schudnąć, nadal rzeźbić swoje ciało albo utrzymać prawidłową kondycję. Wystarczy kawałek podłogi, dywan lub mata, butelka wody i chęci! 

Trening siłowy bez sprzętu 

Warto włączyć ćwiczenia siłowe w domowy plan treningowy. Taki trening nie tylko buduje, ale i wzmacnia nasze mięśnie. Są one wówczas sprawniejsze, bardziej mobilne, dzięki czemu ciało jest mniej kontuzyjne. Konieczna jest w tym treningu woda, nie tylko do picia. Butelki napełnione wodą idealnie odgrywają rolę domowych ciężarków. Jedna butelka litrowa to ok. 2 kg ciężaru. Chwytamy po jednej butelce na każdą rękę i możemy wykonywać prawie wszystkie ćwiczenia, które wykonujemy na siłowni. Wyciskanie, przysiady z obciążeniem, wykroki, przeskoki i wszelkie możliwe ćwiczenia na brzuch. Dobrym przedmiotem w ćwiczeniach siłowych jest również krzesło. Pompki oraz deska z nogami na krześle to dodatkowe obciążenie na brzuch i ramiona a co za tym idzie, bardziej efektywny trening siłowy.

Popraw kondycję w domu!

Wcale nie musisz biegać do lasu, kupować bieżni, czy jeździć na rowerze. Możesz również poprawić swoją kondycję w zaciszu domowym. To 3 ćwiczenia, które po regularnym wykonywaniu wzmocnią twoje ciało i kondycję. 

Pajacyki

Choć wszystkim kojarzą się z najbardziej nielubianym ćwiczeniem na szkolnym wfie to trzeba przyznać, że daje niebywałe efekty. Wykonywanie pajacyków poszerza nasz zakres ruchu oraz korzystnie wpływa na układ krążenia. Warto jednak dokładnie wykonywać to ćwiczenia, ponieważ wzmacnia ono mięśnie głębokie i stabilizuje postawę ciała.

Przysiady z wyskokiem

To ćwiczenie angażuje dolne partie ciała i modeluje pośladki. Dzięki temu ćwiczeniu nasze nogi będą bardziej smukłe i przede wszystkim mocniejsze. Przysiad z wyskokiem nie tylko rozwija siłę, ale także refleks i szybkość, ponieważ wymaga od nas dużego zaangażowania i zwinności. 

Pompki

Idealne ćwiczenie dla osób, które marzą o silnych i mocnych ramionach. Proste, znane każdemu z podstawówki ćwiczenie, które niezwykle wpływa na górne partie ciała. Dzięki pompkom nie tylko wzmocnimy ramiona, ale również plecy i klatkę piersiową. Ćwiczenie doskonale stabilizuje mięśnie brzucha oraz poprawia równowagę. 

Schudnij bez wychodzenia z domu!

Oczywiście, nie ma ćwiczeń cud, po których wykonywaniu schudniesz bez stosowania dodatkowej diety, dbania o sen i spożywania odpowiedniej ilości płynów. Patrząc na efekty, ćwiczeniami „odchudzającymi” można nazwać te, których celem jest wyrzeźbienie delikatne mięśni brzucha oraz dolnych i górnych partii ciała. Modelują one sylwetkę, nie przynosząc zbyt siłowych efektów. Nie każda kobieta chce mieć bardzo umięśnione ciało. W takim wypadku dobrze jest wzbogacić swój trening o ćwiczenia na skośne mięśnie brzucha. Ćwiczenia te wysmuklają brzuch oraz pomagają w pozbyciu się niechcianych „boczków”.  Aby bardziej wysmuklić uda i pośladki dobrze sprawdzą się wykopy nóg w przód, w bok oraz tył. Takie ćwiczenia wydłużają nogi oraz ujędrniają ciało.