Brak czasu na ćwiczenia? Jest na to sposób!

Nie każdy uwielbia wylewać siódme poty na siłowni, podnosić sztangę, biegać po 2 godziny dziennie czy pokonywać 3-kilometrową trasę rowerową. Oczywiście, korzyści wynikające z aktywności fizycznej jest mnóstwo. Jednak są osoby, które po prostu nie mają czasu na codzienne treningi siłowe lub cardio. Praca, studia, szkoła i inne obowiązki zabierają niekiedy cały dzień i nawet nie mamy czasu a tym bardziej ochoty a wieczorne rozciąganie. Jak zatem zadbać o swoje zdrowie, jeśli brakuje czasu na ćwiczenia?

Przede wszystkim – zdrowa dieta! 

Mówi się, że 70% sukcesu to dieta, a 30% to ćwiczenia. Coś w tym jest, nawet jeśli ćwiczymy bardzo dużo, a odżywiamy się niezdrowo, nasze treningi są mniej wydajne i efektywne. Dobrze jest wyrobić sobie nawyk zdrowego odżywiania, ponieważ jeść będziemy do końca życia, a aktywność fizyczna ma swój czas i nasza wydolność nie będzie wiecznie taka sama. Jeżeli zatem nie masz czasu ćwiczyć, a chcesz utrzymać swoje ciało i zdrowie w dobrej formie, dieta jest kluczowa. Nawet jeśli jesz tyle kalorii, ile wynosi twoje zapotrzebowanie, pamiętaj o tym, żeby nie były to puste kalorie. Można schudnąć na niezdrowym jedzeniu, jeżeli nasz bilans energetyczny będzie ujemny, ale wcale nie będzie to piękna sylwetka. Nasze ciało buduje się na podstawie tego, co dostarczamy organizmowi. Warto zatem zadbać o to, aby nasze posiłki składały się z dobrych jakościowo produktów. Zdrowe odżywianie wpływa pozytywnie na pracę mózgu, mamy więcej energii, a nasze ciało ma całą gamę składników odżywczych, aby budować smukłą sylwetkę.

Sen to podstawa 

Odpowiednia ilość przespanych godzin to najlepszy sposób na poprawę jakości życia. Mało godzin snu podwyższa ciśnienie krwi oraz poziom stresu. Ponadto w naszym organizmie podwyższa się poziom złego cholesterolu oraz zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy. Niewyspany człowiek to głodny człowiek. Jeżeli spaliśmy mało, za dnia mamy wzmożony apetyt na podjadanie. Takie funkcjonowanie wcale nie wpływa dobrze na wagę. Odpowiedni sen ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania organizmu, ponieważ największa regeneracja odbywa się w nocy, kiedy śpimy. Wtedy nasz umysł porządkuje i utrwala informacje dlatego, jeśli chcemy efektywnie pracować, nie powinniśmy rezygnować z odpowiedniej ilości wypoczynku. 

Wcale nie musisz ćwiczyć godzinami

Nie ma potrzeby, żebyś ćwiczył codziennie, jeśli naprawdę nie masz na to czasu. Jeżeli w swoim grafiku jesteś w stanie zorganizować tylko godzinę aktywności 2-3 razy w tygodniu, to też jest dobrze. Każdy ruch się liczy, a jeżeli dostosujemy go do swoich zainteresowań, czasu i chęci, przyniesie większe rezultaty i efekty. Kiedy nie masz ochoty wykonywać ponownie tych samych ćwiczeń w domu, idź na spacer 30-minutowy. Jeśli masz dużo nauki w ciągu dnia, nagraj się na dyktafon i słuchaj swoich notatek podczas spaceru czy jazdy na rowerze. Jeśli dojeżdżasz do pracy, na uczelnie, zaparkuj lub wysiądź dwa przystanki wcześniej i przejdź się do celu. Takie małe kroki naprawdę potrafią zdziałać cuda!