Codzienna dawka świeżego powietrza niezbędna dla zdrowia?

Ciało ludzkie bez tlenu nie byłoby w stanie podjąć nawet niewymagającej siły czynności. Tlen pozwala nam na rozwijanie się organizmu i ogólnie funkcjonowanie już od okresu dzieciństwa. Tlen usprawnia proces zapamiętywania, oraz uczenia się. Pomaga on przy transporcie dotlenionej krwi do mózgu, co wpływa na lepsze funkcjonowanie mózgu.

Spacer wspomaga mózg

Naukowcy od bardzo dawna przypuszczali, że tlen ma kojący wpływ na mózg. Spacer po parku, czy poranny jogging może załagodzić stres oraz poprawić naszą koncentrację. Wystarczy zaledwie pół godziny ruchu na świeżym powietrzu, aby mózg mógł zregenerować swoje siły. Podczas przebywania na świeżym powietrzu poziom adrenaliny oraz kortyzolu (hormonów, które wzrastają podczas stresu) się wyrównuje. Tlen stymuluje płaty czołowe, które mają wpływ na kreatywne myślenie. Dzieci bawiące się na podwórku uwalniają swoje endorfiny, dzięki czemu w ich mózgu zachodzi proces tworzenia się optymizmu oraz euforii.

Świeże powietrze naturalnym lekiem

Anemia może być spowodowana niewystarczającą ilością tlenu. Jeśli czerwone krwinki nie mają wystarczająco dużo tlenu, nie mają też możliwości przetransportowania go do każdej części ciała. Co za tym idzie ciągłe zmęczenie, depresja czy właśnie anemia.  

Niezwykle ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu ze względu na dobrą kondycję zdrowotną. Dla dzieci może to mieć znaczenie fizyczno- rozwojowe, gdyż codzienne przebywanie na dworze hartuje organizm.

Codzienna dawka ruchu

Aktywność fizyczna jest niezastąpioną dla dobrego zdrowia, oraz samopoczucia. Uprawianie sportu na świeżym powietrzu jest bardzo korzystne dla naszego organizmu. Poprawia nasz nastrój, dostarcza tlenu, a także poprawia kondycję. Jednym z najskuteczniejszych metod zapobiegania nadwadze i otyłości jest codzienna aktywność fizyczna. Uprawianie sportu na świeżym powietrzu minimalizuje ryzyko rozwoju nadciśnienia tętniczego, udaru mózgu, cukrzycy, a także choroby niedokrwiennej serca.

Sposoby aktywności na świeżym powietrzu

1. Bieganie

Jest to najmniej wymagająca forma sportu. Wystarczy zaledwie zaopatrzyć się w wygodne obuwie, oraz adekwatny strój, co do pogody. Bieganie wspomaga każdą partię mięśni, oraz uważany jest za najlepszy sport pozwalający spalać tkankę tłuszczową. Samopoczucie poprawia się po bieganiu na świeżym powietrzu dzięki wydzielaniu się endorfin.

2. Nordic walking

Trening dla narciarzy biegowych sprowadzony do Polski z Finlandii stał się jednym z najpopularniejszych sportów na świeżym powietrzu. Jest to sport polegający na maszerowaniu z kijkami w dłoni. Sport ten i wspomaga siłę ramion, spala kalorie oraz wzmacnia ogólną siłę.

3. Jazda na rolkach

Ta dyscyplina wymaga umiejętności jazdy na rolkach, odpowiedniego terenu oraz sprzętu. Dyscyplina wzmacnia mięśnie nóg i pośladków, a także spala dużo kalorii. Brak codziennej dawki świeżego powietrza naraża na niedotlenienie organizmu, oraz podatność na wiele chorób. Brak wystarczającej ilości tlenu w naszym organizmie wpływa na przyśpieszanie starzenia się organizmu, oraz coraz słabszy układ oddechowy wraz ze słabszymi naczyniami krwionośnymi.