Joga rano czy wieczorem? Kiedy najlepiej jest ćwiczyć jogę. 

Wiele osób jest zwolennikami porannej jogi, ponieważ daje im energii na rozpoczęcie dnia. Znajdą się również tacy, którzy twierdzą, że wieczorna joga pomaga im w zrelaksowaniu i spokojnym śnie. Zdania są bardzo podzielone, zarówno joga rano, jak i wieczorem jest dobra, warto jednak dostosować idealną porę dnia do swojego organizmu. 

Korzyści z porannej praktyki jogi

Ciało i umysł

Warto zauważyć, że rano nasz umysł jest najbardziej spokojny i skupiony. W krajach azjatyckich ludzie ćwiczą jogę między 4 a 6 rano. Tak wczesne godziny to najbardziej sprzyjająca pora na praktykę jogi oraz medytację. Ciało po przespanej nocy jest lekko zesztywniałe, a poranna joga pomoże w jego rozciągnięciu i pozostawi chęć ciągłego ruchu przez cały dzień.

Lepszy oddech 

Jakość naszego oddechu działa najlepiej poranna joga. Organizm jest w pełni świadomy tego, co robi i jak oddycha. Nie go nie zdążyło zestresować, żeby oddech stał się szybki i płytki. Nasz oddech jest taki, jaki jest rano i właśnie o tej porze dnia możemy najbardziej wpłynąć na jego jakość. 

Spokój na cały dzień

Praktyka jogi niezwykle uspokaja nasz organizm. Jeżeli jesteś osobą zapracowaną, która całymi dniami biega z jednego miejsca do drugiego i wiecznie się spóźnia, joga rano jest dla Ciebie! Jeżeli uspokoimy swój organizm z samego rana, z większym spokojem odbieramy informacje i przeszkody, które spotykają nas w ciągu całego dnia.

Korzyści z wieczornej praktyki

Spokojny sen

W ciągu całego dnia nasz organizm jest nabodźcowany różnymi informacjami. Jeżeli do tej pory kończyłeś pracę o 22 i od razu szedłeś spać, nie dziw się, że nie mogłeś zasnąć przez następne 2 godziny. Wiele osób ma problemy z zasypianiem i jest to spowodowane niedbałością o wieczorną rutynę. Niezwykle ważne jest, żeby uspokoić organizm przed pójściem spać. W tym może pomóc nam wieczorna praktyka jogi.

Regulacja oddechu

Stres i sytuacje, które spotykają nas każdego dnia i bardzo źle działają na jakość naszego oddechu. Często idziemy spać z płytkim oddechem, co negatywnie wpływa na sen. Wieczorna joga pozwoli uregulować oddech, dotlenić ciało i umysł, dzięki czemu nasza regeneracja w nocy jest bardziej efektywna.

Redukcja stresu i napięcia w ciele

Ćwicząc wieczorem, wyrzucasz z siebie wszystkie złe emocje, które nagromadziły się w tobie przez cały dzień. Dzięki wieczornej praktyce pozbywasz się napięcia w mięśniach, rozluźniasz swoje ciało i zapobiegasz częstym bólom pleców. Jeżeli rozciągniesz wszystkie napięte mięśnie wieczorem, wspomożesz regenerację swojego ciała i nie obudzisz się rano obolały i zmęczony.

Kiedy zatem najlepiej ćwiczyć jogę? 

Praktykę jogi i jej porę trzeba dostosować do potrzeb swojego organizmu. Jeśli przez cały dzień nie możesz się skupić, masz problemy z koncentracją i wahania nastroju, spróbuj porannej praktyki, aby uspokoić swój umysł na cały dzień. Jeżeli masz problemy z zaśnięciem, twoje noce są niespokojne i mimo dużej ilości snu, budzisz się rano obolały i niewyspany, wieczorna praktyka jogi bardzo Ci pomoże.